`
The works in "war situation" bring together two sets of photographs.
Distant photography of Reim military camp, in the Gaza strip area, which was built for the assignment of "hitnatkut", the separation from the Gaza Strip, and was dissembled after the assignment was completed. The second, photographs of policemen, in what appears as poses of aggression.
At first glance, the images may appear pastoral and magical; The Reim military camp appears as an additional plateau in the wide and green fields' landscape. The photographed policemen may first appear as toy soldiers but the green lighting brings to mind night vision used in military actions. Both cases bring about the motif of revelation, and with it the awakening from a peaceful dream.
The name of the work is taken from the poem "War Situation", written by Israeli poet Maya Bejerano, which deals with the constant presence of war, which "twists itself into every hole". Kuper's photographs being a tangible expression of the hidden face of war, which accompanies Israeli society at all times.
העבודות ב"מצבי מלחמה" משלבות צילומים משני אתרים שונים: האחד, צילום מרחוק של מחנה "רעים" באזור רצועת עזה, אשר הוקם לצורך משימת ההתנתקות ופורק לאחריו. השני, צילום תת ימי של - תחמושת צבאית שנזרקה לים מול חופי הרצליה, בעומק 30 40 מטר.
ממבט ראשון נראה כי מדובר בדימויים פסטורליים וקסומים; מחנה "רעים" נתפס כמישור נוסף בנוף השדות הרחב והירוק ופגזי התחמושת נראים כמטמון נוצץ או כדגים בקרקעית הים. בשני המקרים קיים מוטיב הגילוי ואיתו ההתפכחות מן החלום השלו.
שם העבודה לקוח מהשיר "מצבי מלחמה" של מאיה בז'רנו העוסק בנוכחותה המתמדת של המלחמה המשתרבבת בכל מקום ובכל חור. צילומיו של קופר הם ביטוי מוחשי לפניה הסמויים של המלחמה המלווה אותנו בכל עת.